fredag den 4. januar 2013

Store følelser for små mennesker

Okay, okay. Jeg ved godt, at der sniger sig mere og mere mor-materiale ind på bloggen. Håber, I kan lide det (eller se igennem fingre med det?), for det kan vist ikke stoppes. Jeg elsker at være mor! Og jeg kan tage mig selv i, at jeg midt i ophængningen af vasketøjet, tænker "det er sgu fedt det her - at få ordnet det huslige, så der er tid til hygge og sjov med junior". Hvornår er vasketøj blevet fedt at arbejde med?! Da jeg blev mor åbenbart. Men det er jo den mindste ting af det. For gud, hvor har det lille mennesker (der nu er noget større), bare vendt op og ned på min verden. På den rigtig gode måde!

Da han var helt lille, syntes jeg, det var fantastisk bare at sidde og kigge på ham. Søge hans øjne og mærke suset, når vi fik øjenkontakt. Senere syntes jeg, det bedste var at "træne" med ham, når frustrationerne over ikke at kunne bevæge sig rundt, skulle have mulighed for at blive udspillet. Og nu er det ultimative, at tumle rundt med ham - kilde ham og fjolle med ham. Jeg må virkelig sande, at hver alder har sin egen charme. Heldigvis følger mine interesser med hans udvikling - antager, det er en del af moderprocessen?! 

Nu kan han rejse sig op. Stå i nogle sekunder, tage et enkelt skridt - måske to - inden han sætter sig ned eller griber fat i det nærmest "sikre" sted. Det er så berigende, at iagttage hans gøren og laden. At mærke, hvordan de mindste ting han gør, bare fylder alverden af glæde inde i mig. Når han leger rundt på stuegulvet og lige vender sig om for at orientere sig om, at mor stadig er der, for at vende tilbage til sin "leg", er så fedt. Han er virkelig ved at blive en stor dreng nu. 1 år, 2 måneder og 5 dage gammel.

Når jeg tænker på, hvor meget han allerede har rørt i mig, rykket rundt på og gjort så meget bedre, kan jeg kun se lyst på fremtiden. At have sådan et vindende lille voksende væsen, som man får lov til at følge, er ubeskriveligt. Jeg elsker det! Jeg elsker ham! Jeg elsker moderrollen! Og jeg glæder mig til en dag at opleve det hele forfra igen...



Aksel ca. to måneder gammel.

Aksel ca. 14 måneder gammel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...