onsdag den 2. januar 2013

Lyden af småfolk

For et par år siden fik jeg en cd i julegave af min mand. Han havde sammensat nogle af de sange, der betyder noget særligt for mig og for os som par. På bagsiden af coveret havde han skrevet sin egen fortolkede titel til hver sang. Særligt hans ord til en af sangene gik lige i hjertet på mig. "Lyden af småfolk" stod der om hobit-sangen fra Ringenes Herre. Vi var blevet gift et par måneder forinden og det næste naturlige skridt, var en familieforøgelse. Vi havde talt om børn, men ikke om, hvornår det skulle være. Men hans ord om sangen og den følelse det gav at læse dem og høre sangen sammen med ham, ledte til at vi relativt kort efter, havde snakken om "hvornår".

Nu hvor vi så har fået småfolk i huset, har sangen fortsat en fremtræden plads i vores hjerter. Det er bare det bedste, at høre når Aksel bevæge sig hen over gulvet. Indtil videre har det udelukkende været møven og kravlen, men dagen før nytårsaften tog han sine første spæde skridt. Det var en stor oplevelse for både ham og hans forældre! Det var rigtig fedt at se, hvordan han undredes over, hvad det var der skete. Samtidig med han med det samme skulle udforske det videre. Så nu fræser han frem og tilbage med gåvognen...

Jeg glæder mig til inden længe at se ham gå rundt, og på ny opleve verden, udforske den og finde sin egen vej frem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...