torsdag den 4. september 2014

Det søde barselsliv

Om kort tid går jeg på barsel – og jeg glæder mig! Ikke så meget fordi, jeg ikke også glæder mig til at tage på arbejde hver dag, for jeg elsker mit arbejde! Jeg glæder mig mest til at kunne rette fokus 100 % mod redebyggeri, baby og storebror Aksel. Vi skal ikke ud og købe en masse til den lille, kun nogle få praktiske ting og så det tøj, den skal have på hjem. Får vi en lillebror, har vi jo alt tøjet fra Aksel og får vi en lillesøster har vi en masse tøj fra de tre kusiner. Så… Heldigvis har min købetrang været noget mere begrænset end den var, da vi skulle være forældre første gang.

Men når jeg går på barsel får jeg mulighed for at bruge tid på at gøre vores soveværelse klart til den lilles ankomst. Der skal lige males, ryddes op (og ud) samt hænges et forhæng op. Egentlig skulle denne sommer være brugt på at bygge det nuværende soveværelse om til to værelser (det er pt. 35 kvm), men tiden løb fra os, så det må vente til næste år. Men 35 kvm er lige rigeligt, så vi har adskilt rummet med de klædeskab, vi overtog sammen med huset, så den ene del af rummet er pulterkammer og den anden kombineret sove- og babyværelse. Der skal males hvidt og så skal babydelen indrettes. Hvor Aksels babyhjørner var meget præget af farver, bliver det denne gang en mere retro/romantisk stil. Det er i hvert fald målet. Det farverige babyuro fra min mand var lille skal bruges igen og på puslebordet skal bl.a. stå to dybgrønne Appella Æblemost kasser. Men møblerne i øvrigt bliver hvide og på væggene kommer nogle billeder i mere rolige farver og i hvide rammer (tror jeg, det bliver).

Herudover har jeg ét primært emne på to-do-listen for denne barsel – jeg skal ordne og sortere billeder og lave alle de billedalbums, vi mangler! Modsat sidste barsel, hvor jeg havde en meget lang (nok for lang!) liste, har jeg denne gang valgt at holde den kort, så der også kan være fokus på, at få hygget, set alle mine barslende veninder samt ladet op til vi bliver en mere i familien. Og så er det jo lige op til den søde juletid, så forventer også, jeg får brugt en masse tid på hyggelige julesyslerier. Nu må vi se…

Mange blogs har jo fået deres liv gennem barslerier og jeg forventer da også, at tiden i højere grad vil være til at jeg får lavet nogle indlæg. I det daglige er det desværre bare ikke det, jeg prioriterer. I Aksels vågne timer, er det ham, jeg gerne vil tilbringe tiden med og når han er lagt i seng, er der lige en masse huslige gøremål og derefter tid til krea, idéskabelse, afslapning mv. Og ja, så er computeren og bloggen desværre bare droslet længere og længere ned på listen. Det har samtidig fået mig til at tænke på, hvorfor jeg blogger – og jeg er kommet frem til, at det først og fremmest er for min egen skyld. Nuvel, det er dejligt, at få kommentarer og det øger da også motivationen osv. Men i bund og grund er det for min egen skyld – bloggen er et frirum, en slags dagbog og et sted, jeg godt kan lide at søge tilbage til. Så selvom der kan være langt mellem indlæggene, er bloggen mit sted!

Så, nu må tiden vise om også denne blog får en barslings-opblomstring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...