lørdag den 5. maj 2012

Jeg læser - og anbefaler!

Siden jeg blev færdig med studierne sidste sommer har jeg ikke formået at læse en bog fra start til slut - er hver gang gået død inden jeg var nået halvvejs. Har vidst lidt af en svær grad af læsetræthed! Men har samtidig nægtet at acceptere det og er derfor i gang med indtil flere bøger. Nu er jeg imidlertid ved at være i gennem den første hele bog, som jeg har slugt råt, efter jeg hentede den på biblioteket.
Normalt gider jeg slet ikke læse om børneopdragelse, da jeg mener, man selv ved bedst, når det handler om ens børn. Men jeg elsker at læse personlige beretninger, og da jeg samtidig syntes godt om forfatteren, var det oplagt for mig at kaste mig over denne bog. Og jeg har været rigtig godt underholdt lige fra start af, og kan derfor kun give mine varmeste anbefalinger til bogen "MOAR - Sådan får du hvilepuls i hverdagen" af Charlotte Højlund.




Charlotte er mor til syv børn (familien har bl.a. deltaget i tv-programmet "Vores virkelig store familie") og taler af egen erfaring, når du giver gode råd om børneopdragelse og ikke mindst inspiration til, hvordan man med børn i familien kan gribe forskellige problemstillinger an. Udover den lune, hun skriver med, og de små personlige beretninger, hun flittigt videregiver, er jeg særligt fanget af, hvordan hun formår både at være mor og Charlotte. På utrolig mange punkter lever familien efter nøjagtig de samme principper, som dem min mand og jeg, ønsker at videregive til vores børn. Så når der er forskelle mellem dem og os, suger jeg flittigt til mig at hendes idéer. Og én ting bogen bekræfter mig i er, at skemaer og planlægning bare er en stor hjælp, når først der er børn i billedet, hvilket jo er fantastisk, når man som jeg elsker lister. 
Mener så absolut at alle mødre kan få noget konstruktivt ud af at læse bogen - og ikke mindst rigtig god underholdning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...