tirsdag den 18. oktober 2011

Én STOR overspringshandling...

Så er jeg returneret til blogland efter laaaaaaaaaaang tid - sådan ca. 8 (!!!) måneders fravær. Tilbage i februar i år opdagede jeg, hvilket fantastisk liv der var i det ganske danske (og nordiske) blogland. Jeg blev SÅ grebet af det og ville da også være med... Det gik også rigtig fint i den første måneds tid - fik en masse fede idéer og mulighed for at vise noget af det, jeg selv brugte tid på. Men så ramte virkeligheden! Jeg var på det tidspunkt i gang med at skrive mit afgangsspeciale på universitetet (havde kun to måneder til afleveringsfristen udløb), og måtte sande, at mit bloggeri var én STOR overspringshandling. Vel at mærke en af de rigtig gode, for det gav energi med al den inspiration. Men det var energi til at lave alt muligt andet end specialet. Derfor tog jeg "en kold tyrker" (sådan føltes det i hvert fald) og lagde min blog på hylden. I hvert fald indtil specialet var afleveret.

Og afleveret, det blev det i april. Det er jo så et halvt år siden... Når jeg ikke allerede da returnerede til blogland, skyldes det flere faktorer. Afslutningsprocessen på mit speciale var rigtig hård og trak virkelig tænder ud - holdt derfor en computerpause efterfølgende. Samtidig var der en anden FANTASTISK begivenhed, som bare tog al fokus og tid: Min mand og jeg venter vores første barn. Faktisk meget snart. Har termin lige om lidt, så babyen kan komme, hvornår det skal være.
Så da jeg endelig var fri af specialets klør, havde jeg et kæmpe behov for at kaste mig ud i redebyggeriets kunst. Så de seneste seks måneder er gået med at gøre klar til den lilles ankomst. Bl.a. har et gammelt karlekammerskab fået en make-over, en fin gammel babyseng er blevet gjort brugbar og babytøjet i retromønstre og -strik er fundet frem (der kommer billeder senere...). Så det med at blogge har der desværre ikke været tid til, men har alligevel fulgt en smule med fra sidelinjen.

Men NU skal det være! Jeg glæder mig til for alvor at komme i gang med at blogge igen og denne gang holde det ved lige, som min oprindelige intention også var. I den første tid vil der nok være noget tid mellem de helt store projekter og en hvis baby-indflydelse på bloggens indhold, kommer jeg nok heller ikke helt udenom. Sådan et lille væsen sætter jo hele ens verden på den anden ende - heldigvis på den gode måde! 
Jeg glæder mig over at være tilbage i blogland og ser frem til at følge med i alle Jeres spændende blogs!

Med ønsket om et rigtigt dejligt efterår, og god ferie til dem, der har det.
Sidsel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...